Kisah Pei Ting



"If don't want to do then don’t do, but once I want to do I will do the best!" Puan Pei Ting (Pemenang Tempat Kedua Pertandingan Perlangsingan Kali ke-33)







Super Woman

Puan Pei Ting merupakan seorang isteri dan ibu yang mempunyai 3 orang anak. Beliau kini sudah berusia 38 tahun. Pemenang tempat kedua pertandingan perlangsingan badan ini memiliki badan sihat dan langsing ini banyak mengubah hidupnya menjadi positif. Beliau telah berjaya menurunkan berat sebanyak 9kg dalam masa 8 minggu sahaja. Bagaimana beliau melakukanya? Jom ikuti kisah beliau!


Oh My God!! Kenapa semakin berat ni ??



Puan Pei Ting merasakan berat badan beliau semakin bertambah. Berat beliau yang dahulunya 55kg kini sudah bertambah menjadi 69kg. Penambahan sebanyak 14kg telah membuatkan beliau menjadi bimbang dan risau. Obesiti atau berlebihan berat badan telah menimbulkan banyak masalah dalam kehidupan beliau.


Itulah, makan banyak lagi. Kan dah naik ~





Beliau menyalahkan diri beliau sendiri kerana tidak menjaga pemakanan beliau dengan baik setiap kali merasakan tertekan dan stess. Kini beliau tidak dapat mencari pakaian yang muat dengan badannya di dalam almari. Terpaksalah beliau memakai Tshirt yang besar dan labuh.

Tambahan pula, beliau juga menghadiri pemeriksaan kesihatan dan keputusan menunjukkan keadaan kesihatannya tidak memuaskan. Patutlah beliau merasakan beliau tidak begitu bertenaga, cepat letih dan mengantuk selalu. Mudah sangat berasa letih dan mengah bila menaiki tangga dan berjalan kaki. Kaki pun cepat je rasa sakit. Arghhh malas laa nak jalan lagi.

Aku harus dan mesti KURUS !!



Dengan keadaan begini, mudah betul bagi beliau untuk melenting dan marah-marah. Kadang-kadang suami dan anak-anaknya pun selalu kena marah. Adakah ini pengakhiran hidup beliau? Beliau bertekad untuk kurus dan sihat kembali.
                               
Eh ini Ling Ling, Dia terlibat dengan Totalife lagi ke sekarang? 

Duduk dalam rumah tidak membuat apa-apa, tiba-tiba beliau menjumpai beberapa gambar beliau menyertai aktiviti sebelum ini. Belek punya belek akhirnya beliau menjumpai sekeping foto upline beliau yang lama iaitu Puan Ling Ling. Kemudian beliau menghubungi Puan Ling Ling untuk bertanya khabar dan berkongsi akan keadaan beliau terkini yang semakin bertambah berat.

Berat bertambah? Cuba dulu Phyto Slim tau !


Ling Ling mencadangkan beliau untuk mencuba pakej ‘Phyto Slim’ untuk pengurusan berat badan. Untuk mendapatkan hasil yang lebih cepat, Ling Ling menasihati beliau untuk menggantikan hidangan biasa dengan 4 bungkus TD8 Plus setiap hari bersama-sama dengan Phytokleen and Lipokleen A untuk pengurusan berat. Mendengarkan penjelasan daripada Ling Ling yang begitu bagus dan ringkas, beliau beranikan diri untuk mencuba. Mungkin akan ada keajaiban?


“Meal Replacement” bukan mudah bagi individu yang suka makan~



Puan Pei Ting dah mengamalkan pakej "Phyto Slim" sudah hamper sebulan. Kini beliau sangat gembira kerana berat badannya sudah menurun. Walaupun bukan mudah baginya untuk melakukan penggantian hidangan biasa. Selalunya beliau masih akan berasa lapar walaupun selepas dah makan pengganti hidangan. Lama- kelamaan beliau sudah menjadi biasa dengan itu. Kalau nak seribu daya, taknak seribu dalih~


Berat turun, perut menggeleber hilang, Husband dan anak-anak pun puji!




Selepas badan dah langsing, kehidupan beliau semakin bertambah baik. Suami dan anak-anak pun puji badan semakin langsing dan perut menggeleber pun hilang! Kaki pun dah tak sakit dah, boleh jalan laju lagi tau. Tahap kesihatan dan semangat diri semakin bertambah baik selepas menurunkan berat badan. Panas baran pun semakin menurun dan senang dikawal. Kebahagiaan bersama keluarga semakin meningkat.






Let’s catwalk


Beliau sudah berjanji untuk menyertai pertandingan perlangsingan tubuh. Jadi beliau sanggup ke Klang pada awal pagi untuk menjalani latihan catwalk. Pertandingan perlangsingan ini merupakan kali pertama beliau pernah menyertai. Totalife sudah menaja pakaian, latihan dan kasut untuk peserta pertandingan perlangsingana. Memakai pakaian yang cantik menjadikan beliau semakin gembira dan yakin. Meskipun kurang mahir dalam catwalk, beliau masih berasa yakin dek kerana tubuh badannya yang langsing. Beliau sangat berharap beliau memberi inspirasi kepada individu lain untuk kurus sepertinya.

Mengurut untuk sihat dan langsing!



Tak lama dah pertandingan langsing akan berlangsung . Puan Pei Ting juga sudah mengamalkan penggantian hidangan dan bersenam untuk turunkan berat badan. Beliau juga ada meletak minyak urutan badan Totalife pada bahagian berlemak seperti abdomen, kaki dan lengan dan mengurutnya. Beliau sangat menyukai ‘kepanasan’ apabila menyapu minyak urut pada bahagian badan dan ia juga membantu membakar lemak!

Sapu Shape Oil Totalife sebelum bersenam

Tidak pernah lupa untuk menyapu minyak urut Totalife sebelum  pergi bersenam pada setiap pagi. Ia berkesan sangat baik semasa berpeluh. Tambahan pula, ia saangat baik disapu jika perut kembung atau berangin. Pada akhir-akhir ni, saya akan memastikan saya mendapatkan air dan tidur untuk mengekalkan kecantikan beliau.

Wanita ini sangat cantik! - jurugambar



Pada satu hari, beliau pergi ke studio gambar untuk mengambil gambar beliau yang terkini. Jurugambar memuji bahawa beliau sangat cantik dan menyifatkan beliau seorang yang sangat menjaga kesihatan dan ketrampilan diri. Ini merupakan kali pertama beliau dipuji oleh orang lain selepas bersuami dan mempunyai anak.

Aku Harus Kekal Begini



Beliau masih mengamalkan TDS dan bersenam untuk mengekalkan berat badan yang sihat. Tidak mahu mimpi ngeri memiliki tubuh besar berulang kali. Kini beliau sentiasa membawa air masak yang dicampur dengan total salt. Penggunaan minyak urut Totalife masih lagi diamalkan terutamanya selepas makan malam. Sememangnya  perut gelebeh dan buncit merupakan musuh utama golongan wanita. Penggunaan minyak ini sangat membantu dalam mengurangkan perut buncit.


Mahu menjadi seperti mereka? Cubalah produk perlangsingan kami hari ini!


Comments

Popular Posts