Minuman Total Drink Yang Kaya dengan Antioksidan!

Apa itu Antioksidan?

Antioksidan merupakan satu bahan yang menghalang daripada berlakunya oksidasi. Oksidasi adalah tindak balas kimia yang menghasilkan radikal bebas iaitu sejenis bahan yang boleh merosakkan sel lain. 

Radikal bebas ini boleh merosakkan sel sihat dalam tubuh dan menyebabkan berlakunya abnormal sel contohnya seperti sel kanser!! 

Gambaran menunjukkan bagaimana radikal bebas mengganggu kestabilan sel sihat yang lain.




Gambaran menunjukkan sel sihat yang rosak sepertimana buah tomato selepas teroksidasi.


Apa yang menyebabkan terjadinya RADIKAL BEBAS ini?

Bilangan pembentukkan radikal bebas ini boleh dibentuk dengan adanya rangsangan sekeliling seperti sinaran UV matahari, radiasi komunikasi, stress, asap kenderaan, makanan terproses, merokok dan sebagainya. Perkara ini boleh merosakkan bilangan sel sihat dalam tubuh. 

Sebab itulah, banyak kali kita dengar dan melihat ramai orang yang suka berjemur, perokok, penggemar makanan terproses dan segera yang menghidapi penyakit kanser dan penyakit lain yang berbahaya.



Gambaran menunjukkan punca terjadinya radikal bebas dalam tubuh.



Gambaran menunjukkan bagaimana radikal bebas menyerang sel dan kesannya (dampak) pada tubuh.

Bagaimana Antioksidan membantu melawan radikal bebas ini?



Radikal bebas adalah atom yang tidak stabil kerana kekurangan elektron. Ketidakstabilan inilah yanag menyebabkan radikal bebas ini "mencuri" elektron daripada sel sihat yang lain dalam tubuh. Justeru, antioksidan "menderma" elektron kepada sel radikal bebas dan seterusnya "neutralkan" ia. Jadi, radikal bebas ini tidak sempat merosakkan sel sihat yang lain. 


Gambaran menunjukkan bagaimana antioksidan sempat "mendermakan" elektronnya kepada radikal bebas yang tidak stabil sebelum ia merosakkan sel sihat yang lain.

 Makanan yang kaya dengan Antioksidan??

Buah-buahan dan sayur-sayuran cukup sinonim dengan contoh sumber makanan yang sihat. Ini adalah betul sebab buah dan sayuran sememangnya mempunyai pelbagai khasiat dan nutrients. Salah satunya antioksidan
(vitamin A, C, E) !!

Kita disarankan untuk mengambil sayuran dan buahan setiap hari dalam setiap hidangan utama kita. Pelbagaikan warna saayuran dan buahan setiap hari bagi mendapatkan khasiatnya!!


Makanan yang tinggi antioksidan

Nak yang lagi mudah, sedap dan berkhasiat??

Minuman Total Drink yang kaya dengan Antioksidan !!


Rasa oren yang sangat menyegarkan dan sedap!!


Kebaikkan Total Drink dalam setiap sachet untuk kesihatan anda


Tunggu apa lagi?? Jom cuba sekarang dan rasai perubahan positif pada tubuh anda!!

Comments

Popular Posts